Emilia Nordlund

1. Vem är du? Sommar och värme!

- Emilia Nordlund
2. Varför går du på RIG?
-
 För att utvecklas inom innebandyn
3. Hur trivs du på RIG?
- Bra!
4. Det sägs att "rigarna" är lite som en familj stämmer det? (Måste kännas bekvämt vid flytt så tidig ålder och för många även en rätt lång flytt)
.- Det stämmer bra och känns såklart jättebra!
5. Vad är fördelarna respektive nackdelarna med RIG?
-  Fördelarna är att man får träffa nytt folk och utvecklas i innebandyn såklart. Nackdelarna är att man kommer långt ifrån familj och vänner hemma.
6. Beskriv dig själv som innebandyspelare / person:
- Som innebandyspelare; snabb och bra skott. Som person; snäll och omtänksam.
7. Dina meriter:
-  6 stycken Distriktlags SM, 1 Guld med 88orna. JSM - guld med Riglaget och USM - silver med BK 96. 
8. Dina visioner:
- Frisk i knäet!!  Plugga vidare till ett bra yrke.
9. Ditt motto:
-  Ta dagen som den kommer.
10. Hur är Umeå som stad?
Cykelvänlig, studentstad, trevlig och björkarnas stad det är ju så fint. Jag menar hemma har man ju som inte börjar sådär efter vägkanten och mitt i stan sådär men det är det här uppe väldigt fint.
11. Hur är det att gå på dragonskolan?
-  Trevligt, bra klass och stor skola!
12. Dina åsikter angående det beslut som tagits angående att Rig-lagen inte ska få delta i J-SM (tjej) respektive Juniorallsvenskan (kill)?
-  
Tråkigt att det säkerligen kommer att locka mindre att flytta upp om man inte får spela detta. Innebandyförbundet verkar ju dumma!
 13. Slutligen, några råd och tips till dem som vill bli rigare?
- Sluta inte att ge upp om ni inte kommer in, det är bara en del av innebandykarriären.
14. Personliga frågan: Jag vet att det är en känslig fråga och egentligen lite dum men jag är imponerad över hur du klarar det! Så hur är det att vara såhär på riget som skadad? (Två korsbandsskador)
- Ja jag ångar inte att jag går rig eller att jag stannade. Jag har ju utvecklats enormt psykiskt istället för fysisk som det andra spelarna har gjort.

Tack tack Emilia och hoppas knät läker fint så man får se dig tillbaka i hallarna snart!!


Kommentarer
Postat av: Lanzarote

"Sluta inte att ge upp om ni inte kommer in,"



Okej? Utveckla.

2008-11-24 @ 20:17:17
Postat av: Emilia

För en del som inte kommer in på riget blir det en stor besvikelse för. Varför då ge upp? Man kan bli en bra innebandyspelare ändå.

2008-11-25 @ 15:45:47
Postat av: Lanzarote

Absolut, men det där är ju en dubbel negation. Ska man alltså fortsätta ge upp? =)

2008-11-25 @ 16:01:16
Postat av: Tror

Hon menar att man inte ska sluta kämpa, inte sluta ge upp.

2008-11-25 @ 18:42:00
Postat av: a

lanzarote du verkar lite trög, tror de är du som måste ge upp nu

2008-11-26 @ 22:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0