Jenny "JG" Gustafsson

1. Vem är du? Bjuder på sig själv för det mesta!
- Jenny Gustafsson
2. Varför går du på RIG?
- Ehm, jag ville utvecklas inom innebandyn och som person.
3. Hur trivs du på RIG?
- Ja jo jag trivs bra! Många nya vänner. 
4. Det sägs att "rigarna" är lite som en familj stämmer det? (Måste kännas bekvämt vid flytt så tidig ålder och för många även en rätt lång flytt)
- Ja det är ju sanning! Det var ju kul när man bodde på elevhemmet, gemenskapen var stor. Nu har jag ju flyttat själv men jag har fortfarande nytta av alla kontakter man fick där.
5. Vad är fördelarna respektive nackdelarna med RIG?
- Jaha fördelarna är ju att man får träna mycket, lära känna folk runt hela Sverige och att man får bra förutsättningar. Nackdelarna är att man blir stämplad som "rigare" och det är inte så omtyckt bland folk. För då ses man som diva utan att folk egentligen känner en. Sen att det är långt hem också.
6. Beskriv dig själv som innebandyspelare / person:
- Men sånt är så svårt jag kan inte! Säg något du?
- Ja Sveriges brytsäkraste back bland annat!
- Ehm ja men ta det då.. Jag är ju rätt målmedveten också. Och som person ja hjälp mig lite då!!
- Glad, snäll, social, skön.
- Jaa men skriv det =D
7. Dina meriter:
- Oj ehm jaha gud va svårt det vet man ju inte eller..?
- Okej haha men vi hjälps åt då lite då..
Några minuter senare kom vi fram till det här: 1 JSM guld (riglaget), 1 guld och 1 silver i Distrikt SM. VM silver och 11 U-19 landskamper. (Finnkampen, VM och Euro Floorball tour) JDM guld.
8. Dina visioner:
- Elitserien, proffs i Schweiz kanske.. Och just ja sen vill jag ju ta det där som IKSU tog!
- ?? Sm-guldet eller? 
- Just ja det, ja det vill jag ta! 
9. Ditt motto:
- Eh ja...(tänker) åh jag har ett men jag kommer inte ihåg det..
-Haha lät som ett okej motto!
10. Hur är Umeå som stad?
 - Du förresten vart ska den här intervjun?
- In på bloggen..
-VAAH!? Men då måste jag ju skärpa till mig lite herregud va pinsamt!
- Haha men JG!
- Ja vad sa du Umeå som stad; Mysig och liten. Det är lugnt och många ungdomar och så är det ju centrum för innebandyn.
11. Hur är det att gå på dragonskolan?
 - Ja den är ju stor, mycket folk och man ser nytt folk varje dag. Dock har jag sugiga lärare, trist.. Oj skriv inte sugiga!!
12. Dina åsikter angående det beslut som tagits angående att Rig-lagen inte ska få delta i J-SM (tjej) respektive Juniorallsvenskan (kill)?
- PINSAMT! Pinsamt för hela innebandyns utveckling. Rig är som vilket annat lag som helst och är vi för bra får man träna hårdare. Låter ju lite dumt men det är faktiskt sant.
13. Slutligen, några råd och tips till dem som vill bli rigare?
- Kämpa hårt och brinn för innebandyn.

14. Personliga frågan: Varje gång man möter dig så har du ett stort leende på läpparna! Vad/var får du den energin ifrån?  
- Oj gud, jag vet inte. Jag gillar människorna omkring mig, de förtjänar ett leende =D de kanske haft en dålig dag. Livet är lite för kort för att inte bjuda på det ibland. Tack emma, det var en fin fråga


Tack själv JG för alla leenden och sköna intryck som du ger och för intervjun och lycka till framöver!


Kommentarer
Postat av: Natalie

Haha det här ska bli spännande!

2008-11-20 @ 12:21:35
Postat av: rudd

UMEA är ju hur stort som helst JG:P jämfört med sandviken men kanske inte med stockholmP:

2008-11-20 @ 21:34:14
Postat av: JG

haha va menar du med de natta :D



haha men ruuudd nu måste du börja komma ut i världen :D häng med till sthlm!!

2008-11-21 @ 22:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0